Als u een auto huren gaat, krijgt u altijd een noodnummer mee voor het geval dat dit nodig is. Wanneer belt u het noodnummer? In dit artikel leest u daar meer over.
Mailen of bellen?
In sommige gevallen kunt u gewoon een mailtje sturen naar de autoverhuurder. Dat is alleen handig wanneer u niet direct een antwoord nodig heeft. Is er echter sprake van een noodsituatie? Dan kunt u uiteraard het noodnummer bellen. Heeft u bijvoorbeeld vertraging vanaf Schiphol en komt u de auto daardoor later ophalen? Dan kunt u natuurlijk een mailtje sturen, maar wellicht is een telefoontje dan verstandiger. Als het kantoor immers niet geopend is, wordt het mailtje pas veel later gelezen.
Het noodnummer is daarentegen 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. U zult in dat geval dus ook altijd iemand aan de lijn krijgen. Wel zo handig in bepaalde situaties.
Het noodnummer kunt u te allen tijde bellen
Het noodnummer kunt u te allen tijde bellen. Als u ondersteuning nodig heeft buiten de openingstijden van de autoverhuurder, kunt u dat nummer simpelweg bellen. Houd dat altijd aan als vuistregel. Het is niet zo dat u een boete krijgt als u heen belt zonder dat daar een ‘geldige reden’ voor was. De hoorn wordt heus niet zomaar op de haak gegooid. Dus bel gerust.
Een auto huren?
Wilt u graag een auto huren? Zorg er dan voor dat u deze van tevoren alvast reserveert. Daarmee kunt u namelijk een flink bedrag besparen. Als u uw huurauto pas op locatie huurt, kost dat altijd meer geld. U heeft dan immers niet de mogelijkheid om te vergelijken en bovendien weet de autoverhuurder in dat geval dat u een auto nodig heeft. Maak daarom altijd gebruik van onze handige autovergelijker en reserveer uw huurauto tijdig. U hoeft alleen maar uw reisdata en reisbestemming in te voeren. Op basis daarvan berekent het vergelijkingssysteem welke huurauto het voordeligste is. De goedkoopste huurauto staat altijd bovenaan.